увійтизареєструватися
Україна - Карпати пам'ятки
Карпати визначні місця, що цікавого.
30 березеня 2014
додати
свій голос

Не можу сказати, що я добре знаю Карпати і виходила їх уздовж і впоперек, але дещо побачити встигла. Я бачила різні, зовсім не схожі один на одного куточки Карпат. Бачила їх в різну погоду : в ​​ясне сонце, і в дощ, і в сніг, і в град. Бачила їх жарким (і не дуже) влітку, золотою осінню і сніжною зимою. Залишилася тільки весна, квітуча і пахуча. І тоді можна буде закрити тему Карпат і сміливо рухатися далі, адже в світі стільки всього цікавого. Так думала я, збираючись у новий похід. Я йшла прощатися з Карпатами.

Похід в Карпати. Озеро Несамовите, Чорногірський хребет

І ось знову рюкзак, автобус, веселі нічні посиденьки на Івано - Франківському ж / д вокзалі, міцний і здоровий сон в « раховоз », потім ще трішечки на бусику, і ось ми, трохи пом'яті, але повні передчуття чого- то незвичайного, у вихідній точці нашого маршруту.

Стартували ми від спортивної бази « Заросляк », попередньо оплативши на КПП своє перебування в заповідній зоні ( здається, по 20 грн. з носа ) і натомість отримавши схему маршруту на Говерлу з телефонами рятувальних служб і правилами поведінки. Ось тільки підйом на Говерлу в наші плани не входив, у нас був свій шлях - до озера Несамовите.

Але не встигли ми пройти і..., та майже ніскільки ми не встигли пройти, як звернули з головної дороги і, трохи пройшовши вздовж струмка, вийшли на абсолютно приголомшливу поляну. Струмок, гори, сонце, крокуси...

Тут хотілося залишитися не тільки на сніданок, а й на все життя.

Похід в Карпати. Озеро Несамовите, Чорногірський хребет

Але наш беззмінний командир запевнив, що далі буде ще краще, і ми дружно пошагалі вперед.

І дійсно, далі було ще сонячний, теплий і радіснішим.

Після холодної і довгої зими, після одноманітних сірих буднів ми, нарешті, вирвалися на волю. А тут - гірське повітря, ароматні квіти і запашні трави, дзюркотливі струмки і заливисті різними голосами птиці. Від надміру запахів, звуків, емоцій хотілося... ні, гори звернути, звичайно ж, не хотілося, бо вони прекрасні - хай стоять. Але хотілося бігати, стрибати, співати і танцювати. Втім, рюкзак за спиною цю спритність тут же угамовував. Залишалося просто йти і дивитися, слухати і дихати на повні груди.

От тільки дихати незабаром стало нелегко. І причина була зовсім не в різкому наборі висоти, перепаді тиску, розрідженості повітря та інших високогірних штуках. Висоту ми набирали дуже повільно, та й висот - то у нас на Україні таких немає. Причина була в деревах.

Вважається, що повітря хвойного лісу дуже гарний і корисний для дихання, але, виявилося, бувають і винятки, і це виключення ми повною мірою відчули на собі. Як тільки ми увійшли в ліс, нас оточили клуби ялинової пилку. Вона висіла в повітрі, немов густий туман, але на відміну від туману, вона засмічувала очі, потрапляла в ніс і рот. Це було неприємно. Було важко дивитися і ще важче дихати.

На щастя незабаром ми піднялися ще вище, ліс змінився чагарниками ялівцю, і дихати знову стало легко і приємно.

Тут щосили танули сніги і стікали вниз численними струмками ( в акурат по нашій стежці ). Але це нікого особливо не засмучувало, радісно тьопаючи по воді, ми піднімалися все вище і вище. І дуже скоро вийшли до озера.

Незважаючи на своє досить експресивна назва ( « Несамовите » з українського перекладається як несамовите ), озеро зустріло нас спокійним умиротворенням.

Похід в Карпати. Озеро Несамовите, Чорногірський хребет

Водна гладь була дійсно гладкою, в ній відбивалися небо і гори. А крокуси, якими щедро усипаний берег, спускалися до самої води.

Тут, на березі озера і вирішено було розбити табір.

Похід в Карпати. Озеро Несамовите, Чорногірський хребет

Ще біля Заросляка наша група поповнилася новим учасником, точніше учасницею - за нами ув'язалася маленька собачка. Ми були впевнені, що вона пробіжить чуйний, та й повернеться на своє пригріти місце ( до торговельних ятках ), але вона вперто йшла за нами все далі і далі, охороняла речі під час стоянок, « підбадьорювала » відстаючих, до їжі претензій не виказувала, загалом, відмінно вписалася в колектив. Частина групи стала називати її Жучкою, частина - Азой. Собачка відгукувалася на обидві клички.

Від Заросляка до Несамовите кілометрів 5 ходу, підйом нескладний, тому навіть незважаючи на неспішне пересування, часті і довгі зупинки, до озера ми все одно прийшли досить рано, так що після вечері ще залишався час і сили на прогулянку по околицях.

Похід в Карпати. Озеро Несамовите, Чорногірський хребет

Сидячи біля озера і милуючись навколишньою красою, я була впевнена, краще бути вже не може. Але піднявшись вище, переконалася, досконалості немає меж!

Якщо внизу щосили цвіли крокуси, то тут радували око ніжні квіти сон- трави.

А над усім цим гордо височіла Говерла, ясно даючи зрозуміти, що вона найвища точка України.

Похід в Карпати. Озеро Несамовите, Чорногірський хребет

Пройшовшись навкруги, ми повернулися назад в табір біля озера, яке як і раніше було тихим і спокійним, на шаленість не було і натяку. Звідки ж тоді така назва?

Існує легенда, що всі душі самогубців після смерті потрапляють саме в це озеро. І якщо потривожити воду ( кинути камінь або викупатися ), то ці душі, набравши в сумки лід, злітають вгору чорними хмарами і обрушують град на весь Чорногірський хребет (і, зрозуміло, голови потривожити їх горе- туристів).

Ми всі люди дорослі, освічені, і в легенди не віримо. Щоб зайвий раз переконати себе й інших у повній абсурдності легенд, наш командир поліз у воду...

Звичайно ж, небес не разверзлись, і блискавка не вразила купальщика сиюминутно. Легенда - це лише легенда. От тільки вночі ми прокинулися від виття і ляпасів. Вітер вив, а намет так відчайдушно гнулася і звивалася, що боляче била по обличчю. Я вже готова була повірити, що це дійсно душі грішників біснуються навколо. Озеро в повній мірі виправдовувало свою назву, воно було несамовитим.

До ранку ситуація не змінилася.

Похід в Карпати. Озеро Несамовите, Чорногірський хребет

З горем навпіл приготувавши сніданок і швидко ковтнути стинущую на ходу кашу, ми абияк зібрали речі і рушили в дорогу. До речі, нам ще пощастило - граду не було, лише сильний вітер да густий туман.

Озираючись навколо, я не переставала радіти тому, що напередодні ми встигли помилуватися околицями - сьогодні нам залишалося витріщатися в непроглядну порожнечу - від вчорашньої ідилії не залишилося і сліду.

Похід в Карпати. Озеро Несамовите, Чорногірський хребет

Жучка покірливо зносила все похідні знегоди, хоча в душі, можливо, вже не раз шкодувала, що так необачно пішла за нами.

Однією з причин спонукала мене в цей раз відправитися в Карпати, було бажання побачити Шпиці. Шпиці (укр. Шпіці ) - це назва однієї з вершин Чорногірського хребта. Цікава вона тим, що на її схилі підносяться величезні кам'яні брили, високі і гострі, немов спиці (українською « шпіці » - звідси і назва гори ). От тільки як же розглядати їх крізь туман ?

І ось тут, о диво! - Туман потроху став розсіюватися. Видать, наш командир вміє не тільки скликати хмари, але й розганяти їх ( давно підозрювала в ньому мольфара :) Так що Шпиці ми побачили.

Похід в Карпати. Озеро Несамовите, Чорногірський хребет

Якщо включити фантазію, то серед кам'яних брил можна побачити не тільки спиці, а дещо ще. Ось, наприклад, турист з рюкзаком на плечах. Присів на схилі гори, та так і закам'янів ( на ходу народилася легенда про сумну долю туриста :)

Подивилися ми на Шпиці, та й пішли далі по Чорногірському хребту.

Похід в Карпати. Озеро Несамовите, Чорногірський хребет

Незабаром вся група спустилася до ще одного гірничого озерця - Бребенескул. Але наше сімейство обуяла лінь, ми не захотіли скидати, а потім знову набирати висоту, і обмежилися видом озера видали.

А далі ми все йшли, йшли і йшли по хребту. І тільки небо, тільки гори, і тільки вітер були навколо.

Йти довелося не просто багато і довго, а дуже багато і нестерпно довго ( якщо напередодні ми пройшли всього 5 км, то сьогодні належало пройти 15 ). Наступив момент, коли Карпати перестали захоплювати і радувати своєю красою, вони стали здаватися одноманітними і нудними. Це була втома, фізична і емоційна ( пересичення красою теж небезпечно ). На щастя, нарешті, здалася обсерваторія Білий слон на вершині Попа Івана.

Похід в Карпати. Озеро Несамовите, Чорногірський хребет

Вона мене порадувала - це був ще один пунктик, який спонукав мене до походу. Здалеку стара польська обсерваторія виглядала дуже ефектно і нагадувала середньовічний замок. Шкода тільки сил піднятися на гору і підійти до неї ближче вже не залишилося.

Потім була гора Вухатий камінь ( укр. Вухатий камінь ) і спуск до довгоочікуваного місцем ночівлі. Вечеря і міцний сон.

І тільки вранці, вибравшись з намету, я в повній мірі змогла оцінити, в якому цікавому місці ми ночували.

Гора отримала свою назву від кам'яної брили, що нагадує вухо, але зрозуміти від якої саме - складно, т.к. і вершина і весь східний схил гори усіяні безліччю величезних кам'яних брил самих неймовірних форм. Тут можна побачити що завгодно, не тільки вухо.

Ця нагадала мені верблюда.

Похід в Карпати. Озеро Несамовите, Чорногірський хребет

Новий день радував теплом і сонцем. Довгих і складних дистанцій не передбачалося, тільки легкий і приємний спуск в село Дземброня. І як часто в таких випадках буває, я розслабилася, і в якийсь момент втратила пильність, а разом з нею і свій фотоапарат.

Але наша подорож зовсім не закінчилося на цій сумній ноті. Завершення було набагато цікавіше і радісніше - сплав по Чорному Черемошу.

Пару років тому ми вже сплавлялися по цій річці, теж, до речі, в травні. Погодка, правда, тоді була зовсім інша. Пам'ятаючи, як було холодно тоді, я одяглася за всіма правилами. Хоча враховуючи теперішню погоду, одягнутися треба було так.

Похід в Карпати. Озеро Несамовите, Чорногірський хребет

Ну ось, все переодяглися, рюкзаки повантажили в бусик, який повинен доставити їх до місця завершення сплаву, залишилася тільки наша маленька супутниця - Жучка. Настав час прощатися, і ми винувато подивилися на неї. Але собачка не розгубилася, швидко зрозумівши що до чого, Жучка - Аза бадьоро побігла до туристів, які стояли табором біля річки. А ми, прослухали короткий інструктаж про техніку сплаву, і вперед !

Ось такий на цей раз вийшов похід. Він викликав у мене різні почуття: радість, захоплення і смуток. Одне можу сказати точно : я йшла прощатися, і прощання відбулося - я попрощалася зі своїм фотоапаратом. А в Карпати я, звичайно ж, ще обов'язково піду !

Автор: SkAlla
Понравилось:
ДААА!
ВІДГУКИ "ПОХІД В КАРПАТИ. ОЗЕРО НЕСАМОВИТЕ, ЧОРНОГІРСЬКИЙ ХРЕБЕТ"
ім'я
коментар
УРА! Відгук реєстрації не вимагає!
Погода в Києвіінше місто
вдень:0...0 °C
вночі:0...0 °C
Останні коментарі
Вікторія, 11:58
Вікторія, 11:53
Вопрос-Ответ
5 случайных отчетов
Тернопіль - одне з трьох обласних центрів Галичини ( 217...
Невелике містечко на півдорозі між Черніговом і Києвом....
Скільки слів і надій, скільки пісень і тим, гори будять у...
Щороку, по приїзду в Севастополь, давав собі обіцянку,...